سایت مجادله

سایت مجادله

سایت مجادله

سایت مجادله

سایت مجادله

سرطان ریه و ورم صورت

دوشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۰۹:۲۵ ق.ظ

سرطان ریه و ورم صورت

سرطان صورت ،سرطان صورتی،سرطان صورت و فک،کمپین سرطان صورتی،علائم سرطان صورت،سرطان استخوان صورت،روبان صورتی سرطان،سرطان غدد لنفاوی صورت،سرطان سینوس صورت،سرطان پوست روی صورت،کمپین پیشگیری از سرطان صورتی،علائم سرطان پوست صورت،علائم سرطان فک و صورت،علائم سرطان پوست در صورت،علائم اولیه سرطان پوست صورت

سرطان صورت

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد سرطان صورت و عوارض سرطان صورت صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.سرطان صورت همان سرطان پوست است.

علائم سرطان صورت

سرطان پوست چند نوع است و در ابتدا با ضایعات پیش سرطانی بروز می‌کند. ضایعات پیش سرطانی، ضایعات پوستی ای هستند که سرطانی نیستند ولی با گذشت زمان سرطانی می‌شوند. 40-50 درصد سفید پوستانی که بالای 65 سال دارند به سرطان پوست دچار می‌شوند. علائم سرطان پوست را بشناسید. زیرا سرطان پوست اگر زود تشخیص داده شده و درمان شود قابل علاج است.

سرطان صورت چیست

سرطان پوست شامل تغییرات غیرعادی در لایه بیرونی پوست می‌شود. سرطان پوست متداول ترین و شایع ترین نوع سرطان در تمام جهان بوده و ۷۵ درصد کل سرطان در جهان را تشکیل می‌دهد و هرچند اکثر مبتلایان به سرطان پوست شفا می‌یابند، اما بدلیل شیوع زیاد آن یکی از نگرانی‌های بزرگ افراد بحساب می‌آید. شما می‌توانید با کاهش قرارگیری در برابر اشعه فرابنفش و یا عدم قرارگیری دربرابر این اشعه، از ابتلا به سرطان پوست پیشگیری کرده و یا خطر آن را کاهش دهید. انواع سرطان پوست و نشانه‌های آن سرطان پوست می‌تواند در همه نقاط بدن بوجود بیاید، اما معمولا در نقاطی‌ این سرطان رخ می‌دهد که بیشتر از همه در معرض آفتاب هستند. سرطان پوست در همه افراد با هرنگ پوستی را مبتلا می‌کند.

نشانه های سرطان صورت

1- توده پوسته پوسته ی قرمز: توده پوسته پوسته قرمز کارسیوم سلول سنگفرشی است که ممکن است به عنوان تکه های خشن قرمز یا قهوه ای شبیه به زگیل های قدیمی یا دلمه باشد.تکه های سرخ: سلول سرطان پایه رایج ترین شکل از سرطان پوست است که به عنوان یک سواچ قرمز کوچکی از پوست تحریک شده را نشان می دهد. 3- زخم های باز: کارسینوم سلول بازال همچنین می تواند به عنوان زخم خونین باز و یا پیش ظهور باشد. این نوع از بیماری تقریباً مثل پوست چرب است که پس از آفتاب سوختگی بسیار بد توسعه می یابد.دهانه: کارسینوم سلول سنگفرشی می تواند دهانه تقریباً کوچکی مانند آتشفشان کم عمق یا خون در مرکز آن باشد مانند کارسینوم سلول بازال. سلول سرطان سنگفرشی معمولاً کشنده نیست اما آنها می توانند به پوست آسیب برسانند و باعث بد شکلی آن شوند. 5- علائم غیر پوست: سلول بازال و کارسینوم سلول سنگفرشی شما را محدود به یک ملانوم مرگبار می کند زیرا در نهایت در بدن شما گسترش می یابد و باعث بیماری سیتمیک می شود. انواع علائم شما را در ملانوم متاستاز به تجربه محل سرطان بستگی دارد.

تست خانگی سرطان صورت

برای این کار از یک اتاق روشن، آینه قدی، آینه دستی، ۲ صندلی و ۱ شوار و مداد استفاده کنید. به این ترتیب که لب‌ها و دهان و گونه را به دقت بررسی کنید. برای دیدن پشت گوش از آینه دستی کمک گرفته شود. برای دیدن پوست سر ابتدا سشوار باد سرد ا به سمت موها گرفته تا کنار بروند و بعد از آن پوست سر را به دقت جستجو می‌کنیم. تمامی اعضای بدن در این آزمایش باید مورد بررسی قرار بگیرند. بانوان باید سینه‌های خود را نیز به دقت د آینه وارسی نمایند. بر روی صندلی نشته و با باز کردن پاها و و استفاده از آینه دستی کل ناحیه تناسلی را نیز معاینه بفرمایید. اگر در این بررسی‌ها به مشکوک شفاف، فلس مانند، قهوه‌ای مایل به زرد یا چند رنگ برخوردیم یا اگر خال‌ها و ماه گرفتگی هایمان رشد داشت باید به پزشک مراجعه کنیم.

سرطان صورت اکتینیک لب

اکتینیک لب ی بیماری سرطانی است که معمولا در لب پایین رخ می دهد. ممکن است تکه های فلس دار یا زبری مداوم روی لب ها وجود داشته باشد. علائم با شیوع کمتر عبارتند از تورم لب، از دست دادن مرز تیز بین لب و پوست و برجستگی خطوط لب. اکتینیک لب ممکن است به کارسینومای سلول های سنگفرشی از نوع تهاجمی تبدیل گردد، البته اگر درمان نشود.

سرطان صورت لایه شاخی پوست

لایه شاخی پوست به عنوان یک عامل رشد به شکل قیف است که از یک پایگاه قرمز بر روی پوست گسترش می یابد. این ترکیب از کراتین فشرده که همان پروتیین موجود در ناخن است، تشکیل شده است. این یک نوع خاص از پوسته ریزی اکتینیک است. اندازه و شکل رشد آنها می تواند قابل توجه باشد، ولی طول اکثر آنها حدود چند میلی متر است. کارسینومای سلول های سنگفرشی می تواند در این پایه پیدا شود. این حالت معمولا در بزرگسالان مسن با پوست بور با سابقه قرارگرفتن در معرض نور خورشید به میزان قابل توجهی رخ می دهد.

علائم قابل تشخیص سرطان پوست صورت

1) زخمی روی پوست که به درستی درمان نمی‌شود و بیش از 3 یا 4 ماه طول بکشد. 2) یک لکه یا جوش که اندازه و ظاهرش عوض می‌شود، خونریزی می‌کند و یا حساسیتش تغییر می‌یابد. 3) به طور کلی به تمام زخم هایی که معیارهای زیر را داشته باشند، باید مشکوک شوید: نامتقارن بودن، لبه های نامنظم، رنگ غیر یکدست، قطر بیش از 6 میلی متر که افزایش هم بیابد، جوشی که ظاهر، اندازه و رنگ آن تغییر کند یا ناهموار و زمخت شود، اینها نشانه هایی هستند که باید فوراً آگاه تان کنند و با مشاهدۀ آنها بی معطلی به پزشک مراجعه کنید.

علت سرطان صورت

علاوه بر تماس طولانی با نور خورشید، تماس شغلی با برخی مواد شیمیایی مانند ذغال سنگ و آرسنیک نیز موجب سرطان پوست می‌شود. همچنین سرطان پوست ممکن است زمینه ارثی نیز داشته باشد.

درمان سرطان صورت

پژوهشگران مرکز سرطان نوریس کاتن روشی یافتند که با استفاده از آن می‌توان سیستم ایمنی بدن را علیه سلول‌های سرطانی تحریک کرد. این گروه تحقیقاتی دریافتند که در یک دمای مشخص، سیستم ایمنی بدن در برابر فعالیت‌های سلول‌های سرطانی مقاومت نشان می‌دهد.

عوامل مستعد کننده سرطان صورت

افرادی که پوست سفید دارند یا رنگ چشمشان رنگی است.افرادی که خال های نامنظم زیادی دارند.افرادی که این بیماری در خانواده آنها سابقه داشته است.افرادی که در معرض نور شدید هستند

بیشتر بخوانید : درد یک طرف صورت ♥ یوگای صورت برای گونه گذاری ♥ چین و چروک صورت ♥ سرطان دماغ چیستسرطان دهان و دندان

  • ناصح ناصحی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی